treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
scena rodzajowa - ujęcie z przodu; Kompozycja w układzie poziomym. Na pierwszym planie w lewej dolnej części trzy siedzące postacie: mężczyzna, ujęty na wprost starzec z długą rajką, trzeci z odwróconą do tyłu głową. Za nimi stojąca młoda kobieta z uniesionymi w górę rękami. Na drugim planie ujęty z boku wielbłąd prowadzony przez mężczyznę, przy nim dziecko. Po prawej ruiny kamiennej budowli, przy niej postać ludzka. Na linii horyzontu niebieski pas wody.

Beduini w Libanie

scena rodzajowa

Tepa Franciszek

1861

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Ujęcie z góry, recto, kartka w linię, zapisana pismem odręcznym

List do Zofii Zajczyk

Zimmermann, Ispo

1947-04-25

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Widok 1

Portiera

XVIII–XIX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

720/A/ML/1 - Lampka oliwna z utłuczonym uszkiem i dziubkiem na płomień; ostro profilowana z dużym otworem do wlewania oliwy zakończonym niewielką cylindryczną szyjką; dno lekko wklęsłe, wyodrębnione niewielka stopką; lampka tzw. a szuf - palona na tłuszcz zwierzęcy - Fibellampen; popularny typ całego świata antycznego
wymiary dodatkowe: 3,7 cm (śr. dna)

Lampka oliwna

nieznany

201 — 500

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/G/1774/ML - Scena rodzajowa wybrażająca płynące łodzią postacie. Sylwetki ukazane na
 tle jasnej ściany z arkadowym otworem po prawej i małym, okratowanym okienkiem w górnej części kompozycji. W łodzi cztery postacie mężczyzn w obszernych szatach; na głowach turbany. Od strony dziobu siedzący, pochylony nad wiosłem, za nim stojący, odwrócony tyłem, unoszący wiosło. W części środkowej mężczyzna pochylający się nad spoczywającym w łodzi bezwładnym ciałem kobiety. Przy rufie postać siedząca. Przedstawienie w formie pospiesznego szkicu, lawowane akwarelą. Utrzymane w tonacji błękitów i zieleni.

Na dno Bosforu

Pawliszak, Wacław

Muzeum Narodowe w Lublinie

MPol/680/ML - Fotografia przedstawia siedzących obok siebie dwóch braci Żyborskich i Jerzego Pola - ich szwagra. Od lewej: na wiklinowym fotelu siedzi Wacław Żyborski z prawą nogą założoną na lewą i zaplecionymi na kolanie dłońmi; obok niego Jerzy Pol, trzymający na kolanach psa rasy seter szkocki (o imieniu

Wacław Żyborski, Jerzy Pol, Mieczysław Żyborski

nieznany

1850 — 1870

Muzeum Narodowe w Lublinie

lico

Bogurodzica Hodigitria

ikona

1800 — 1899

Muzeum – Zamek w Łańcucie

topór kamienny - Ujęcie lewego boku; Topór kamienny w typie pięciobocznych, ale z częścią obuchową bardziej zaokrągloną niż załamaną, z otworem umieszczonym w części obuchowej. W rzucie bocznym trapezowaty, z korpusem poszerzającym się dołem w stronę ostrza. Przekrój poprzeczny czworościenny o zaokrąglonych narożnikach. Otwór wiercony dwustronnie z widoczną poprawą kierunku wiercenia od dołu. Powierzchnia szlifowana, miejscami do połysku. Na stronie dolnej widoczne niedogładzenia.

Topór kamienny

nieznany

neolit schyłkowy

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 18 obiektów

Kolekcje

11

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd